Femeile și bărbații au căutat mereu modalități de a-și îmbunătăți aspectul. Industria frumuseții a valorificat această dorință. Tehnicile de îmbunătățire a aspectului fizic s-au dezvoltat din ce în ce mai mult. Machiajul a fost un element de bază în această căutare constantă a frumuseții. Numeroase studii arată cum poate spori atractivitatea fizică. În timp ce efectele machiajului asupra atractivității și bunăstării psihologice au fost studiate pe larg, îngrijirea unghiilor a primit mult mai puțină atenție.
Care e impactului manichiurii asupra bunăstării psihologice a femeilor
Motivația din spatele acestui studiu a provenit din popularitatea tot mai mare a îngrijirii unghiilor. De asemenea, s-a ținut cont de explorarea științifică limitată a efectelor sale psihologice. Cercetătorii au vrut să înțeleagă modul în care acest ritual de frumusețe a afectat emoțiile, relaxarea și bunăstarea generală a femeilor.
„Am devenit interesat de acest subiect datorită numărului tot mai mare de cercetări privind intersecția practicilor de auto-îngrijire și impactul lor asupra bunăstării mintale”, a declarat autorul studiului Atsushi Kawakubo, profesor asociat la Universitatea Saitama Gakuen. „M-a intrigat ideea că ceva aparent simplu precum îngrijirea unghiilor în salon, combinată cu autodezvăluirea, ar putea avea un efect psihologic semnificativ. Am vrut să explorez potențialul acestei zone puțin studiate.”
Care a fost baza studiului și cine au fost participanții
În zilele noastre, un număr tot mai mare de femei acordă atenție îngrijirii unghiilor. Pentru a aprofunda în efectele psihologice ale acestui ritual, cercetătorii au efectuat un sondaj online. Acesta a implicat femei japoneze din diferite grupe de vârstă și regiuni. Un total de 500 de femei japoneze au participat la studiu, cu vârste cuprinse între 20 și 40 de ani. Toți participanții au locuit în zone metropolitane și au completat sondajul folosind smartphone-uri sau computere.
Sondajul a colectat informații despre datele demografice ale participanților. S-a ținut cont de vârstă, reședință, starea civilă, venitul și cheltuielile lunare pentru produse cosmetice. În plus, participanții au fost întrebați despre obiceiurile lor de îngrijire a unghiilor. S-a ținut cont inclusiv dacă frecventează saloanele de unghii, își fac singurii unghiilor sau nu fac niciuna dintre ele.
Pentru a evalua efectele psihologice ale îngrijirii unghiilor, cercetătorii au dezvoltat un set de întrebări. Ele au foat bazate pe elementele folosite pentru a măsura efectele psihologice ale machiajului în studiile anterioare. Participanții au fost rugați să evalueze măsura în care au experimentat diverse emoții și atitudini în timpul unei sesiuni tipice de îngrijire a unghiilor. Itemii au fost măsurați pe o scară de patru puncte, variind de la „deloc” la „foarte mult”.
Studiul a explorat, de asemenea, profunzimea dezvăluirii de sine în salon. Aceasta este o caracteristică unică a îngrijirii unghiilor în comparație cu machiajul. Folosind o scară dezvoltată de cercetătorii anteriori, participanții care au primit îngrijire a unghiilor în salon au fost rugați să indice în ce măsură au discutat subiecte legate de hobby-uri, viața de zi cu zi, experiențe dificile și trăsături negative de personalitate cu manichiuristă. Aceste întrebări au fost punctate pe o scară de șapte puncte.