În România, 1 din 4 femei a fost agresată fizic sau sexual de partener sau de fostul partener (FRA, 2016). Criza COVID-19 le-a îngreunat victimelor accesul la servicii specializate, la justiție, prieteni sau colegi. Ele au fost izolate alături de parteneri abuzivi. În ultimii 8 ani, pe timp de pace, în România au fost ucise de 16 ori mai multe femei și fete decât au fost uciși, în războiul din Afghanistan, soldați români pe parcursul a 19 ani. (Centrul FILIA, 2021).
Abuzul nu este dragoste
Există o serie de semne cheie de avertizare, prin care putem identifica relațiile intime abuzive. Programul Abuse is not Love, Yves Saint Laurent dorește să ajute tinerii. Aceștia vor recunoaște semnele cât mai devreme în relațiile lor și să prevină orice formă de violență.
Programul social global Abuse is Not Love este construit în jurul a trei piloni cheie. Primul pilon ține de finanțarea cercetării academice dedicate violenței în relațiile tinerilor. Al doilea pilon ține de educarea tinerilor cu privire la semnele comune ale relațiilor intime abuzive. Aceasta se va face cu sprijinul partenerilor internaționali. Al treilea pilonpresupune instruirea angajaților YSL Beauty cu privire la violența la locul de muncă.
Va exista parteneriatul cu organizații non-profit internaționale. YSL Beauty își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la gravitatea abuzului în relații intime. Acest lcuru va contribui la o schimbare semnificativă. Până în 2030, obiectivul YSL este de a educa două milioane de oameni din întreaga lume.
În România, pentru a le oferi tinerilor cele mai potrivite și utile resurse, Yves Saint Laurent se bucură de sprijinul Centrului FILIA. Acesta este un ONG care de 23 de ani face auzite vocile femeilor. Asta se întâmplă prin activități de advocacy, muncă comunitară, activism și sensibilizare, studii și analize . O componentă importantă a programului Abuse is not Love, platforma online. Aceasta le oferă tinerilor din România acces la resurse educaționale. Resursele privesc ce este violența domestică și ce forme poate îmbrăca. Alte subiecte: semne cheie de avertizare a unei relații abuzive. Mai mult găsești și sfaturi despre ce poate face un/o tânăr/ă dacă este agresat/ă. Ce poate faces uu martor/ă la violență. Inclusiv resurse despre solidaritate la locul de muncă.
Obiectivele campaniei
Prin intermediul componentei media, campania Abuse is not Love își propune și atingă peste 1.000.000 de persoane din Romania, alături de care să deschidă discuții și să contribuie la creșterea gradului de conștientizare a semnelor de abuz în cuplu. Iar pentru a facilita accesul tinerilor la conținutul educațional, YSL Beauty și Centrul FILIA organizează workshop-uri și ateliere în școli și universități.