Trucul este să nu te lași înspăimântată de probleme și să le privești ca pe o „oportunitate”, astfel le vei face față mai ușor și nu le vei evita. Te-a pufnit râsul? Nu ar trebui. Iată de ce.
Social media influențează negativ foarte mult modul în care ne raportăm la probleme. Nici măcar cei mai transparenți influenceri nu își fac publice toate problemele pe care le întâmpină, și poate că nici nu ar trebui. Însă selecția de lucruri pe care acești oameni aleg să prezinte celor care îi urmăresc sugerează că odată ce ai atins un anumit nivel al succesului, toate problemele dispar. De aceea, în momentul în care te izbești de tot felul de probleme, te copleșește un sentiment de panică sau de eșec.
Antrenează-ți creierul pentru a face față problemelor
Înțelege modul în care funcționează creierul tău. Înainte de a-ți putea antrena creierul să nu te sperie problemele, trebuie mai întâi să conștientizezi de ce îi este acestuia frică.
Nu doar societatea te învață să eviți problemele. Acest lucru este deja programat în creierul tău. Amigdala, acea parte a creierului responsabilă de frica pe care o trăiești, activează în fața unei probleme starea de „luptă sau de fugă”.
Amigdala nu știe că un e-mail primit de la un client nefericit nu este un dinozaur care aleargă după tine. Pentru această antică parte a creierului, orice fel de amenințare stârnește cele două tipuri de reacție amintite.
Amigdala joacă un rol esențial în supraviețuirea omului. Te ajută să nu pui mâna pe aragazul fierbinte – pentru că te-ar ars tare când erai mică. Însă amigdala „își amintește” și de sentimentul respingerii și disconfortul confruntării, și nu clasifică nivelul „pericolului” pe care îl întâmpini.
Creierul este ca o mașină reactivă care reacționează la fiecare stimul
Unul dintre cele mai dificile aspecte legate de antrenarea creierului este să practici modul în care le întâmpini, și nu să te temi de acestea. Din cauza fluxului mare de probleme care te înconjoară este greu însă să faci acest lucru. Auzi știri negative, despre catastrofe sau formulări apocaliptice. Mereu ești atenționată de cât de riscantă este o anumită idee și că actualul context economic nu îți permite să nu ai un loc de muncă stabil.