Nicole Oliveira e cea mai tânără astronomă din lume. Cum a ajuns să colaboreze cu NASA la opt ani

Nicole Oliveira e cea mai tânără astronomă din lume și a reușit deja să colaboreze cu NASA, la doar opt ani. Micuța face parte dintr-un program afiliat cu NASA, ce caută asteroizi.

Publicat: 10 octombrie 2021, 7:12 / Actualizat: 12 October 2021, 14:04

Nicole Oliveira a devenit cunoscută în întreaga lume drept cea mai tânără astronomă din lume. Deși a primit un telescop abia la vârsta de șapte ani, Nicole a reușit deja să descopere 18 corpuri cerești, potrivit familiei sale.

Originară din Fortaleza, Brazilia, Nicole a fost interesată de astronomie de când era și mai mică. La opt ani, ea a fost numită cea mai tânără astronomă din lume datorită colaborării sale cu NASA.

Ea a participat la mai multe întâlniri cu cercetători importanți din lumea astronomiei, scrie Daily Mail

Nicole Oliveira e cea mai tânără astronomă din lume

Nicole Oliveira e implicată într-un proiect numit Asteroid Hunters. Acesta a fost creat pentru a atrage tinerii către domenii științifice. În cadrul proiectului, ei sunt ajutați și încurajați să descopere singuri corpuri cerești

Camera lui Nicole e plină cu afișe cu Sistemul Solar, potrivit familiei sale. Ea are și figurine cu rachete, planete și personaje din Star Wars pe rafturi.

Nicole poate deveni una dintre cele mai cunoscute fete din domeniul științei.

Nicole Oliveira e cea mai tânără astronomă din lume și studiază imagini cu cerul înstelat, obținute cu ajutorul telescopului pe care îl folosește pentru a căuta asteroizi.

Vezi mai multe imagini în GALERIA FOTO!

Nicole Oliveira, cea mai tânără astronomă din lume, în camera ei. Stă pe pat, are o carte în mână, în spate are poster cu planete
Nicole Oliveira are camera plină cu imagini din Sistemul Solar / Profimedia Images

Proiectul Asteroid Hunters e organizat de International Astronomical Search Collaboration, program afiliat NASA. Ministerul de Științe a Braziliei e una dintre organizațiile partenere ale programului, ce colaborează și cu NASA.

Nicole Oliveira e cea mai tânără astronomă din lume și susține că a descoperit deja 18 corpuri cerești. Ea vrea să îi numească după cercetători brazilieni faimoși, dar și după membrii familiei sale.

Nicole Oliveira a descoperit 18 obiecte în spațiu

Nicole Oliveira e cea mai tânără astronomă din lume, dar va dura chiar și câțiva ani ca cele 18 descoperiri ale sale să fie confirmate drept pietre spațiale. Dacă acestea vor fi confirmate, Nicole ar putea deveni și cea mai tânără persoană din lume care a descoperit un asteroid.

Recordul actual e deținut de Luigi Sannino, din Italia, ce a descoperit doi asteroizi, în 1998 și 1999, când avea 18 ani.

„Are ochi pentru așa ceva. Imediat observă puncte în imagini care arată ca asteroizi și, de multe ori, le oferă sfaturi colegilor de clasă atunci când nu sunt siguri dacă au descoperit așa ceva,” a declarat Heliomarzio Rodrigues Moreira, profesorul de astronomie al lui Nicole, pentru AFP

Nicole Oliveira e considerată cea mai tânără astronomă din lume. Ea urmează cursurile unei școli private din Fortaleza, unde a intrat cu bursă.

„Cel mai important lucru e că împărtășește informațiile pe care le are cu alți copii. Contribuie la diseminarea științei,” a continuat Rodrigues Moreira.

Nicole și familia sa s-au mutat în Fortaleza din Maceio, după ce aceasta a obținut bursa.

„Am înțeles că această pasiune pentru astronomie era serioasă atunci când ne-a cerut un telescop atunci când a împlinit patru ani. Nici nu știam exact ce e un telescop.

– Zilma Janaca, mama lui Nicole

Deși nu a primit un telescop până a împlinit șapte ani, Nicole Oliveira l-a folosit în colaborarea sa cu proiectul NASA.

RECOMANDĂRI CATINE.RO