Pandemia a forțat organizațiile din întreaga lume să implementeze politici obligatorii de lucru la domiciliu pentru întreaga forță de muncă. Nu este surprinzător că această schimbare bruscă a locului și modului în care lucrăm a fost o provocare pentru mulți angajați.
Propria locuința, spațiul pe care îl numim ”acasă”, este locul în care, în mod normal, uităm de grijile și de proiectele neterminate de la serviciu, ne întâlnim cu cei dragi și ne relaxăm.
De când ne-am mutat biroul la doar câțiva metri de toate obiectele pe care le asociem cu viața personală, a devenit mai dificil să ne păstrăm concentrarea și să respectăm eticheta profesională.
Din fericire, nu este o situație fără rezolvare. Dimpotrivă. Putem face ajustări în rutina zilnică și putem seta reguli care să ne corijeze pe calea cea bună a concentrării și productivității.
Cum să fii productivă când lucrezi acasă
Amenajarea unui spațiu de lucru te va ajuta să nu amesteci programul de lucru cu activitățile casnice. În mod ideal, acest spațiu ar trebui să fie amenajat permanent într-o cameră separată, astfel încât să poți închide ușa atunci când nu vrei să fii deranjate. Dacă nu ai suficient spațiu pentru astfel de intervenții, alege cea mai liniștită zonă din casă și trasform-o într-un spațiu de lucru. Acest aspect este deosebit de important dacă împarți casa cu alte persoane.
Puneți amprenta personală asupra spațiului de lucru
Ai un scaun confortabil în care îți place să petreci mult timp? Lucrezi cel mai bine sub influența luminii naturale a soarelui? Amenajarea spațiului de lucru după propriile preferințe te va ajuta să îți păstrezi concentrarea și să lucrezi cu drag. Încearcă să imiți configurația biroului de la locul de muncă, recomandă lifesize.com. Te va ajuta să adopți o atitudine mai serioasă față de responsabilitățile profesionale.