Doodle-ul este realizat de artistul român Dariana Ilie, orginară din Cluj-Napoca. Elena Caragiani-Stoenescu a fost licențiată în Științe Juridice. Prima femeie aviator s-a născut pe 13 mai 1887, la Tecuci. Aceasta a fost fiica medicului Alexandru Caragiani și a Zeniei Radovici.
Google a creat un logo special pentru Elena Caragiani-Stoenescu
„Inspirația pentru crearea doodle-ului vine chiar din povestea și personalitatea ei. Mi-aș dori ca oamenii să fie mai determinați. Să fie mai optimiști în urmărirea chiar și celor mai mărunte vise din fiecare zi. Doodle-ul creat de mine este un exemplu pentru ce poți realiza când ești atent la ceea ce simți. Când îți urmezi pasiunea”, a spus Dariana Ilie, în comunicatul trimis de Google România către startupcafe.ro.
La vârsta de 25 de ani, Elena Caragiani-Stoenescu a zburat prima dată cu avionul. Aeronava a fost pilotată la momentul respectiv de fostul ei instructor de hipism. Cu toate acestea, se poate spune că a fost momentul care a declanșat pasiunea pentru pilotaj.
În același an, Elena Caragiani s-a înscris la Liga Aviatică, o școală de pilotaj din România. Chiar dacă a absolvit cursurile, Ministerul Educației și Apărarea Civilă i-au respins licența. Era singura femeie din România care urma astfel de cursuri.
Pentru că pasiunea pentru avioane a fost extrem de mare, Elena Caragiani-Stoenescu nu s-a dat bătută. Ea s-a înscris la Școala de Aviație Civilă din Franța. A primit licența după ce a absolvit cursurile. Avea numai 27 de ani când a devenit prima femeie din România care deține licență de zbor. Pe lângă Elena, mai existau doar 12 femei care aveau licență de pilotaj în lume.
A fost respinsă de mai multe ori în România deși avea licență de pilot
Pentru că în România a fost din nou respinsă în Aviație deși deținea o licență, Elena Caragiani-Stoenescu a devenit reporter la un cotidian francez. Deoarece folosea avionul pentru deplasări în zone ca America Latină și Caraibe, Elena Caragiani-Stoenescu a devenit corespondent de război și a scris primele „reportaje din avion”, din presa mondiala. A fost și corespondent de război pentru o instituție media din Mexic.
Elena Caragiani-Stoenescu a vrut inclusiv să fie pilot în timpul Primului Război Mondial, dar a fost din nou refuzată. Nici aceast obstacol nu a dat-o înapoi și s-a oferit să lucreze ca asistent medical în cadrul Crucii Roșii Române pe toată durata războiului.