Body-positivity este un trend popular care militeză împotriva acestor standarde de frumusețe și încurajează acceptarea corpului, sub orice formă. Fie că vorbim de industria de divertisment, de frumusețe sau cinematografică, idealurile de frumusețe promovate de acestea au stabilit, de-a lungul timpului, niște standarde ce ghidează opiniile colective asupra aspectului fizic al unei persoane.
Body-positivity este un trend popular și încearcă să schimbe mentalități
Fenomentul care s-a extins, în ultima perioadă, din ce în ce mai mult în social media este susținut de influenceri. De asemenea, unele personalități celebre din toată lumea susțin acest fenomen. Aceștia își creează strategia de comunicare de pe conturile lor în jurul promovării normalității corporale.
Body-positivity este un trend popular care promovează frumusețea corpului sub orice formă, conștientizarea nevoilor corpului și creșterea stimei de sine.
Multe femei se confruntă cu probleme de sănătate deoarece țin diete stricte pentru a arăta bine.
Pe termen lung, acestea pot dezvolta afecțiuni precum bulimia, anorexia nervoasă, ortorexia sau depresie, arată studiile.
Din cauza acestor standarde de frumusețe nerealiste, milenialii au dezvoltat o frică de a se îngrășa sau de a-și accepta corpul exact așa cum este el.
De asemenea, revistele, filmele sau reclamele ce promovează feminitatea perfectă influențează, implici, gândirea femeii despre corpul ei și atitudinea pe care trebuie să o abordeze pentru a se înscrie în aceste standarde de frumusețe.
Body-positivity este un trend popular care promovează o stare de spirit pozitivă asupra aspectului fizic. De asemenea, susține încrederea de sine, acceptarea corpului și feminitatea sub orice formă, scrie Glamour.
Care sunt standardele de frumusețe din ultimii ani
Nu este o noutate pentru nimeni faptul că standardele de frumusețe au influențe, mai ales, din zona mondenă. Vedete precum Selena Gomez, Rihanna, Hailey Bieber și-au lansat propriile brand-uri de make-up.
Produsele sunt promovate, ulterior, de aceste vedete pe conturile sociale. Așadar, acestea induc, indirect, o nevoie de a folosi produsele respective.
Sentimentele și percepția negativă acumulate din cauza acestor standarde de frumusețe te impactează considerabil. Felul în care acționezi și gândești despre sine sunt primele indicii.
Spre exemplu, în online, folosirea filtrelor care modifică substanțial trăsăturile feței sau postarea fotografiilor prelucrate în programe de editare sunt parte a influenței standardelor de frumusețe.
Body-positivity este un trend popular care, prin intermediul influencerilor ce promovează acest fenomen, încurajează atât femeile, cât și bărbații să depășească bariera psihologică de a se încadra în standardele de frumusețe promovate de-a lungul vremii.
Experții susțin că o cauză a stimei de sine scăzute, este strâns legată de ceea ce vedem în online. Zilnic suntem bombardați cu imagini ale corpurilor aproape perfecte, pe rețelele sociale.
De asemenea, Carrie Wasterlain, director al programului de tratare pentru sănătatea mintală din New York, susține că platformele sociale au reușit performanța de a monetiza aparițiile corpurilor feminine. Acesta este motivul pentru care s-a dezvoltat o obsesie pentru perfecționarea corpului.
Cu toate acestea, există brand-uri care încearcă să promoveze aspectul fizic sub orice formă. Acestea prezintă modele oversize care poartă produsele companiilor respective.
Așadar, body-positivity este un trend popular care își propune să normalizeze aspectul fizic. Acesta încurajează gândirea pozitivă despre sine și să desființează standardele de frumusețe nerealiste, promovând naturalețea.
De asemenea, grija față de tine și de nevoile tale este unul dintre cele mai importante lucruri de care acest trend ține cont. Te invităm, pe această cale, să citești articolul nostru despre cum să te relaxezi acasă.