Magazinele au rafturile aprovizionate cu stocurile pentru Crăciun, iar săptămânile următoare se vor goli în cea mai mare parte. Specialty Food a furnizat câteva date care reflectă comportamentul de cumpărare al clienților în preajma sărbătorilor.
Tendințele Crăciunului 2023
Spiritul sărbătorilor care ne pătrunde pe fiecare în parte rând pe rând va crește și vânzările. Chiar dacă inflația și criza costului vieții sunt subiecte care au micșorat bugetele, oamenii tot vor pune pe masă ceea ce se cuvine de Crăciun. Deși sunt oameni care probabil vor cheltui mai puțin decât în alți ani, preparatele tradiționale, băuturile și cadourile nu vor lipsi nici anul acest din case. Ultimele date sugerează că mai mulți consumatori plănuiesc să cheltuiască de pe cardurile de credit anul acesta, fără a face rabat de la ceea ce e nevoie în fiecare locuință de Crăciun.
Specialiștii spun că există semne ale unei „recuperări oportune a încrederii înainte de ziua cea mare”.
Cu câteva săptămâni înainte de ziua de Crăciun, cumpărătorii pot fi precauți cu privire la intențiile lor de cheltuieli. Dar, după cum arată istoria, odată ce sentimentul de sărbătoare ne învăluie, precauția este aruncată în vânt. Acest lucru ar trebui să însemne mai multe oportunități pentru comercianți în decembrie în comparație cu anul trecut.
Ce preparate se așteaptă comercianții să vândă cel mai mult
Deși oamenii vor să se distreze și să se simtă bine de sărbători, tot vor vrea să profite de preparatele tradiționale, chiar dacă le vor alege pe cele la prețuri mai mici, cum ar fi mâncăruri gata preparate.
Când vine planificarea meniului de Crăciun, există întotdeauna întrebarea dacă oamenii vor merge pe tradițional sau vor încerca ceva diferit? Anul acesta, se pare că mai mulți oameni vor mânca ceva diferit la cina „tradițională” de Crăciun.
În ultimii cinci ani, 59% dintre oameni au dezvoltat o preferință pentru aromele festive netradiționale în mâncărurile de Crăciun. 22% optează pentru mirodenii și condimente noi în preferatele lor festive, potrivit cercetării Censuswide comandate de Wise.
Din fericire, pasiunea pentru gătit a trecut la un alt nivel în ultimii ani. Sunt oameni din ce în ce mai preocupați de risipa alimentară. Chiar dacă își încarcă mesele cu preparate de Crăciun, ei vor face tot ce pot să includă resturile în mâncăruri noi. În acest fel, se aruncă mult mai puțin la gunoi.
În ciuda creșterii pentru degustarea unor preparate mai puțin tradiționale, sunt oameni care nu renunță la rețelele moștenite de generații pentru mesele festive.
Comercianții se așteaptă la vânzări record pentru ingresiente precum brânză, curcan, porc și murături, prăjituri, cozonac, torturi, legume și fructe, dulciuri de toate felurile. Bucătăriile restaurantele sunt deja în pline pregătiri. Listele de comenzi sunt dechise până în ultimul moment chiar și pentru cei mai puțin hotărâți.
Indiferent de ceea consumă, se pare că majoritatea gospodinelor vor face pregătiri pentru mese mari. În timp ce aproape patru din cinci persoane vor avea la masa de Crăciun doar familia, una din cinci persoane invită prieteni și vecini.
Care sunt tendințele de Crăciun 2023 la băuturi
În ceea ce privește consumul de băuturi, comercianții se așteaptă ca clienții să se aprovizioneze cu Prosecco și vin în acest Crăciun, potrivit cercetărilor comandate de hoteluri renumite din lume. Popularitatea băuturii Prosecco a câștigat un loc de cinste și la masa de Crăciun din acest an. Acest tip de băutură se simte ca un răsfăț. Are o aromă specială și se potrivește cu diferite preparate. Prosecco nu este deloc o băutură care să te facă să te simți rău ziua următoare. Desigur, moderația este cheia, mai ales în zilele de sărbătoare când mesele sunt îmbelșugate.
Se pare că prosecco e urmat îndeaproape de vin roșu (20%), vin alb (18,8%), șampanie (16%) și cocktailuri (9%).