Magazinele alimentare au o mulțime de moduri inteligente de a păcăli cumpărătorii să cheltuiască mai mulți bani. Nu este o coincidență faptul că articolele mai scumpe tind să fie pe rafturile situate chiar la nivelul ochilor.
Organizarea magazinelor alimentare
De asemenea, nu degeaba atât de multe prețuri se termină în 99. De regulă, suntem obișnuiți să citim de la stânga la dreapta. Creierul nostru practic ignoră 99 și rotunjește efectiv prețul în jos cu aproape un leu. În loc să percepem că o pungă de chipsuri de 3,99 lei costă 4 lei de fapt, e mai probabil să credem că costă 3 lei, scrie mentalfloss.com.
Raftul cu fructe și legume
Amenajarea magazinelor alimentare se face de asemenea, strategic. Există un motiv pentru care secțiunea de produse sănătose este atât de des situată cât mai în față. Când intri într-un magazin, este greu să ratezi ocazia de a-ți umple coșul cu o gamă mare de fructe și legume. Acestea sunt strălucitoare de la apa care le face să arate deosebit de proaspete.
După cum Paco Underhill, autorul cărții Why We Buy: The Science of Shopping, a declarat pentru Chicago Tribune încă din 2010, „secțiunea cu fructe și legume tinde să fie iluminată teatral. În acest fel, totul arată mai bine în magazin. Aproape fiecare supermarket știe că, dacă intră în funcțiune glandele salivare, vei avea tendința să cumperi mai multe produse decât ai nevoie”.
Potrivit Underhill, brutăria este de obicei aproape de ușă din același motiv.
Amenajarea intrării
Dușurile frecvente cu pulverizare ajută, de asemenea, să le facă să cântărească mai mult. Prin urmare, acestea vor costa mai mult. A avea flori colorate la intrare poate ajuta la a da senzația generală de prospețime.